משפצים? תחסכו!

השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם 3 הצעות מחיר משתלמות במיוחד!

חישוב כמויות צבע

צריכים לחשב כמה צבע לקנות? בעזרת המדריך הבא תוכלו לדעת בדיוק כמה ליטר צבע אתם צריכים לקיר, לחדר, לפי מטר או לדירה בגדלים שונים.

כיצד נחשב את כמות הצבע הנדרשת לצביעה?

ובכן, על מנת לדעת כמה צבע נדרש לנו יש לעשות חישוב של שטח הקירות במטר רבוע. אתם צודקים, לרוב כשאנחנו חושבים על שטח רבוע נסתכל על שטח החדר, אולם במקרה של צביעה עלינו לדעת כמה צבע יידרש לכסות שטח של קירות, ולא של הרצפה.

 

על מנת לחשוב שטח רבוע של קירות, עלינו למדוד ראשית את רוחב הקירות. לדוגמה, חדר רגיל בגודל 12 מ"ר רבוע (שטח החדר) מורכב מ-2 קירות ברוחב של 3 מטרים ומ-2 קירות ברוחב של 4 מטרים. עלינו לחבר את רוחב כל ארבעת הקירות: 4+4+3+3. סכום רוחב הקירות (במטר רץ) הינו 14 מטר רץ. כעת, כיצד נדע מה השטח הרבוע של הקירות? ובכן, התשובה היא לפי גובה החדר (או גובה הקיר - זה אותו דבר). ניקח את סכום רוחב הקירות (14 מטרים) ונכפיל בגובה החדר. 

 

גובה סטנדרטי של חדר הינו 2 מטרים ו-75 ס"מ. לכן, על מנת לדעת מה שטחם הרבוע של כל ארבעת הקירות נבצע מכפלה: 14 כפול 2.75. במקרה זה, יוצא ששטחם הרבוע של כל הקירות בחדר הינו 38.5 מ"ר.

חישוב צבע למטר, כמה צבע צריך למ"ר?

התשובה הישירה היא פחות מליטר, אבל הכמות הקטנה ביותר לרכישה היא כ-ליטר צבע בודד, יכולת הכיסוי של צבע אקרילי היא כ-11 מטר מרובע בעבור ליטר.

כמה צבע צריך לקיר אחד?

גודל ממוצע של קיר הוא כ-3.5 מטר אורך ובגובה של 2.75 מטר. אם נכפיל אותם נקבל 9.6 מ"ר. יכולת כיסוי של צבע אקרילי סטנדרטי הוא כ-11 מ"ר, כפי שהסברנו בפסקה מעלה. מכאן שצריך ליטר צבע בודד בעבור לצבוע קיר.

אז כמה ליטר צבע צריך לחדר?

בפסקה הראשונה הראנו לכם כיצד מחשבים שטח של חדר והתוצאה הממוצעת יצאה כ-38.5 מ"ר לחדר שינה סטנדרטי. ולכן, כמות הצבע שאנו צריכים לצביעת החדר היא כ-3.5 ליטרים.

חישוב כמות צבע לדירה, כמה ליטר צריך?

כל דירה מתחלקת באופן שונה מבחינת מבנה וכמות הקירות. ולכן, ערכנו בעבורכם חישוב גס להערכת כמות ליטר הצבע הדרושה לצורך צביעת דירה שלמה (לא כולל תקרה). אז כמה ליטר צריך?

  • דירת שלושה חדרים: 18 ליטר.
  • דירת ארבעה חדרים: 23 ליטר.
  • דירת חמישה חדרים: 26 ליטר.

כמה ליטר צבע צריך לצבוע דירה

> מתכננים לצבוע לבד? הנה מדריך מעולה המסביר איך לצבוע קיר נכון.

כמה עולה ליטר צבע?

ככל שנרכוש כמות ליטרים גדולה יותר כך מחיר הצבע פר ליטר ירד. ישנו סטדנרט דיי אחיד בשוק בנוגע למיכלי הצבע, הנה המחיר לליטר לפי גודל המיכל:

  • רכישת ליטר בודד, מחיר ממוצע 46 ש"ח לליטר.
  • רכישת 5 ליטר: מחיר ממוצע 24 ש"ח לליטר.
  • רכישת 10 ליטר: מחיר ממוצע 20 ש"ח לליטר.
  • רכישת 18 ליטר: מחיר ממוצע של 15 ש"ח לליטר.

* המחירים המוצגים הנם של החברות המובילות בשוק ובעבור צבע אקרילי לבן וסטנדרטי לצביעת קירות הדירה.

 

* רוצים לדעת כמה עולה לצבוע דירה על ידי צבעי? היכנסו אל מחירון צביעת דירה.
 

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך: