משפצים? תחסכו!

השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם 3 הצעות מחיר משתלמות במיוחד!

טופס הצעת מחיר להורדה

גולשים יקרים, צוות פורטל 'טופ שיפוצים' הכין בעבורכם טופס הצעת מחיר לדוגמא של שיפוץ כללי, הוא יכול להתאים לשיפוץ דירה, חדר אמבטיה ומקלחת, מטבח ובאופן כללי לכל מטרת שיפוצים פרטיים. אם אתם רוצים לערוך בו שינוים ניתן להוריד את הנוסח בגרסת ה-Word, להדפסה נוחה ניתן להוריד את קובץ הPDF.
 

להורדת הצעת מחיר לדוגמא - Word
הצעת מחיר להורדה
הצעת מחיר לשיפוץ - PDF
הורדת הצעת מחיר לדוגמא

 

דיסקליימר "אין באמור כדי להוות ייעוץ משפטי,  חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל נועד להתרשמות בלבד ולכן יש לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין בהתאם לנסיבותיו הייחודיות של המקרה."

מה השוני בין הצעת מחיר לחוזה?

מעבר להבדל המשפטי המהותי, קיים הבדל גם מבחינת פירוט ותיאור העבודה - שהוא נושא חשוב מאוד ובעיקר כאשר מדובר על שיפוץ  דירה הכל כלול או בית. עבודות שיפוץ גדולות חייבות להיות מגובות בחוזה המתאר את העבודה, את החומרים, שעות הפעילות, כמה משלמים ומתי וכן הלאה. לא נפרש את כל מהות החוזה אל מול הצעת המחיר, אם אתם רוצים לדעת עוד על חוזה שיפוצים בקרו כאן ותבינו מהי החשיבות שלו ואפילו תוכלו להוריד דוגמא בחינם.

מה חשוב להכליל בהצעת המחיר?

חשוב להכליל בעיקר את העלויות הכלליות ותיאור עבודה לפרטי פרטים, הכוונה היא אם מדובר על שיפוץ אמבטיות בבית וכחלק מכך מבצעים גם חיפוי קיר באמבטיה, אז מהי השיטה בה מחפים? ישר? צורת חומה? "fishbon" ? כמו כן, מהו גודל האריח. אנו לא מציינים את הדוגמא הזו לחינם, כי אלו הדברים הקטנים בהם תמחור העבודה משתנה אריח קטן יעלה יותר מבחינת עבודה.
 

כמו כן, שיטת החיפוי צריכה להיות מוגדרת מראש על מנת לא לגרום לאי נוחיות מבחינת עלויות. אם אתם אלו שעושים את השינוים בהמשך העבודה - קחו בחשבון שעשוי להיות שינוי במחיר ולא לטובה. כמו כן, חשוב להכליל את זמני העבודה כמו: תחילת עבודה וסיום עבודה (של כלל הפרויקט), אם אתם מתגוררים בבית במהלך עבודות השיפוץ גם שעות בהם העובדים יגיעו בתחילת יום ומתי יסיימו יום עבודה, על מנת שתוכלו עדיין לנהל שגרת חיים נורמלית ככל שניתן.

מהי החריגה המקובלת בהצעות מחיר בענף השיפוצים?

קצת מוזר שחריגה בתקציב מוגדרת מראש, אבל אין מה כלכך לעשות בנושא, תחום השיפוצים כלכך רחב וקשה מאוד לעמוד את העלויות מראש גם של העבודה וגם של החומרים, כאשר צבע למשל יכול להיות שצריך 3 ידיים ולא 2. או למשל טיח שלא הספיק או רובה, כל אלו הם משתנים של חומרים שבדרך כלל התמחור מראש שלהם לא מדויק והם יכולים להשפיע על חריגת המחירים.

 

גם בנושא העבודות וכוח האדם זה יכול לקרות, למשל חציבה בקיר? אם בתוך הקיר יש חוטי חשמל או צנרת מים קיימת? זה מחייב עבודות נוספות שיעלו בהמשך הדרך עוד כסף. מבחינת המשפצים מה שחשוב לדעת שהאחוז המקובל לחריגה בשיפוצים (לא תוספות, אלא חריגה) הוא בערך כ-5% מגובה הצעת המחיר.

חלוקת התשלומים בעבודת שיפוצים וגובה המקדמה הנהוג

כתבנו מאמר מקיף על תנאי תשלום לקבלן כאן. בגדול מה שנקבע מול נותן השירות ומול מזמין השיפוץ זה מה שיהיה, אם אתם כאן בשביל לדעת מה נהוג בשוק, בבקשה: עבודות שיפוצים מחולקות בהצעת המחיר כבר למספר תשלומים והם מחייבים התקדמות בעבודה, השלב הראשוני הוא המקדמה, כאשר היא כוללת את מרבית החומרים ולכן היא גם דיי מחייבת מבחינת הצעת המחיר או ההסכם. אחוז המקדמה הנהוג הוא בין 10% לבין 15%. לאחר מכן חלקו את היתרה למדרגות תשלום נוספות על פי התקדמות, ניתן לסכם על 3-4 מדרגות ולחלק זאת לאחוזים שונים. את היתרה תמיד תשאירו לאחר סיום העבודה במלואה.